6 aprilie 2012

Pilaf de orez cu pui

Pilaful ăsta mi-a căzut cu tronc de la prima înghiţitură. Îmi place teribil crusta pe care o face stând la cuptor. Şi se face şi foarte rapiduleţ. E una din papele noastre favorite.
Pilaf de orez cu pui
Pilaf de orez cu pui
Eu îl fac când cu piept de pui - când cu pulpiţe. De data asta am avut pulpe de pui - trei la număr. Nişte pulpe superioare, I must add. Deci cărniţă foarte puţină dar cui îi trebuie mai multă?

Pe lângă pulpe am mai scos la înaintare:
trei morcovei
două bucăţi albitură
o jumătate de ardei roşu
o ceapă potrivită
două cănuţe de orez 
sare
piper
şi cam atât


Am pus pulpele la fiert alături de morcovi, albitură şi puţintică sare. Când au fost gata le-am scos pe toate pe o farfurie să se răcorească şi cum am putut să pun mîna pe ele le-am  tocat mărunţel. 

Călesc apoi ceapa  tocată mărunt, cum altfel. Adaug ardeiul roşu tocat, îl călesc şi pe el. Pun apoi carniţa şi legumele fierte tocate. Sfâr-sfâr  sfâr-sfâr! Spăl orezul - şi îl azvârl şi pe el în tigaie să înflorească puţin. Aş fi vrut orez Colosal - e tare bun şi mie îmi place consisteţa lui. Daaar a mers băiatul la cumpărături şi i-am dat indicaţia preţioasă să cumpere un orez pe care scrie Risotto. Şi-a căutat în sus şi-n jos tot sectorul de orez. Şi bineînţeles n-a găsit. De unde mi-o fi răsărit asta cu risotto, habar n-am. Aşa ţinusem eu minte că scrie pe pungă. Şi până la urmă m-am ales cu un orez obişnuit - şi el bun, dar nu ăla pe care-l vroiam eu. Deh - căscată as usual.
Pilaf de orez cu pui
Pilaf de orez cu pui
Revenind - după ce am călit uşor toate chestiile înşirate mai sus, e momentul să pun supica. Aveam impresia că e cine ştie ce mare filosofie. Când colo e foarte simplu şi precis. Pentru fiecare cănuţă de orez se pun alte 3 cănuţe de lichid. Evident folosim supica în care au fiert puiul şi legumele. Deci a pus fata două cănuţe de orez - trebuie să pună şase cănuţe de lichid. Prima dată m-am speriat pentru că aveam senzaţia că a ieşit o mare ciorbă, daaar la final tot lichidul a fost absorbit.
Pilaf de orez cu pui
Pilaf de orez cu pui
Aduc tot balamucul la punctul de fierbere pe aragaz, că n-am chef să stau să pândesc la uşa cuptorului să văd când începe să fiarbă. Sare, piper şi când bolboroseşte - la cuptor cu el!  Apoi ochii pe ceas - 20 de minute fix şi închid cuptorul. Las însă oala înăuntru o jumătate de oră, chiar o oră dacă am răbdare. Nu se papă  imediat - asta e sigur - pentru că între timp mai absoarbe din supică. Stând în cuptorul fierbinte (oprit) prinde şi crusta aceea delicioasă.
Pilaf de orez cu pui
Pilaf de orez cu pui
După cum se vede nu prea le-am avut cu aşezatul orezului estetic în farfurie. Mi-a sclipit ideea genială să folosesc nişte forme abia după ce orezul fusese fotografiat şi păpat. Data viitoare scot din mâneca şi simţul estetic. 

Bun bun. Mă laud şi eu, de! Dacă nu mă laudă nimeni. :-)


4 comentarii:

  1. Bun bun! Si la noi orezul e printre favoriti!
    We frumos!

    RăspundețiȘtergere
  2. si mie imi place pilaful, dar il fac mai rar pentru ca nu-i place orezul copilului meu (doar cel de la restaurantele chinezesti este acceptat)...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ma gandesc bine, cand eram copil cred ca nici mie nu-mi placea in mod deosebit pilaful. Acum insa e printre felurile preferate.
      Multumesc pentru comentariu.

      Ștergere