13 octombrie 2012

Viena - Episodul 3

Hofburg - Palatul Imperial, un adevarat oras in sine, are nu mai putin de optsprezece aripi si acopera mai bine de doua sute de mii de metri patrati. Aici puteti vizita apartamentele imperiale si muzeul dedicat împaratesei Elisabeta de Bavaria - Sisi.
 

Hofburg - Michaelerplatz
Hofburg - Michaelerplatz

În fotografia de mai sus se vede, poate cea mai frumoasă piaţa a Vienei - Michaelerplatz.  



Aripa Stallburg a palatului adăposteşte celebra Şcoală Spaniolă de Echitaţie. Rezervările pentru bilete la reprezentaţii se fac cu mult timp înainte dar se poate asista la repetiţii şi se poate face o vizită la grajdurile care adăpostesc cele mai frumoase exemplare de lipiţani.

In der Burg - Statuia Împăratului Franz I
In der Burg - Statuia Împăratului Franz I
Am trecut prin poarta barocă Michalertor şi am ajuns în curtea interioară In der Burg sau Innenhof dominată de statuia Împăratului Franz I. Seara aici se putea asista la un concert cu muzică clasică şi tare mi-a plăcut să fotografiez albastrele portative goale aşteptându-şi cuminţi partiturile în faţa monumentului. Cum trebuie să sune acordurile clasice între zidurile bătrânului palat?
 

Augustinerkirche - Biserica Sf. Augustin
Augustinerkirche - Biserica Sf. Augustin
Am  făcut  o  scurtă vizită şi în sobra Augustinerkirche - Biserica Sf. Augustin. Aici a avut loc în 1854 căsătoria dintre  Franz  Iosif  I  şi Sisi. Tot aici şi-a dirijat Franz Schubert Misa în Fa major. Se spune că impunătoarea clădire are o acustică de neegalat.


Augustinerkirche - Biserica Sf. Augustin
Augustinerkirche - Biserica Sf. Augustin

Albertina este unul din cele mai importante muzee de artă din lume. O aripă a elegantului palatul poate fi admirată din Burgarten - Grădina Imperială. 

Albertina
Albertina

Palatul găzduieşte colecţia de artă a ducelui Albert Casimir de Saxonia-Teschen, fiul împărătesei Maria Tereza - de aici şi numele de Albertina. Din bulevard Albertina oferă o imagine inedită îmbinând clasicul său aspect cu modernitatea surprinzătoare a Soraviei Wing.

Albertina - Soravia Wing
Albertina - Soravia Wing
Chiar peste drum se află celebra Mozart Cafe, o cafenea cochetă - adevărat simbol al celebrelor cafenele vieneze. Are un farmec cu totul aparte această cafenea "îmbrăcată" cu totul în alb - albă clădirea din spate, albă "firma" :-), albele umbrelele ...
 
 

Revenind la Albertina, la subsol se află Muzeul Filmului Austriac. Treptele atât de viu colorate declansează imediata dorinţă a turiştilor să se fotografieze aici :-).

Muzeul Filmului Austriac
Muzeul Filmului Austriac
 
Una din cele mai impunătoare aripi ale Hofburgului este cu siguranţă Neue Burg - Noul Palat cu Piaţa Eroilor - Heldenplatz desfăşurându-se în faţa sa. Verdele vesel al ierbii din faţă te îndeamnă să te aşezi şi să dmiri priveliştea. Îmi place teribil faptul că lumea stă aici atât de relaxat pe iarbă. Cu un rucsăcel în spate, o carte în mână, căştile pe urechi, stau pe iarbă, la soare sau sub ramurile generoase ale unui copac ... Definiţia relaxării. E drept, iarba pare periată cu peria - curată, proaspătă, frumos mirositoare, te îndeamnă pur şi simplu să iei loc. 

Neue Burg - Noul Palat
Neue Burg - Noul Palat
Statuile ecvestre ale arhiducelui Karl şi Eugen de Savoia domină această piaţă unde cândva aveau loc parade militare. 

Piaţa Eroilor - Statuia Arhiducelui Karl
Piaţa Eroilor - Statuia Arhiducelui Karl
În imediata apropiere, exact în pasajul care duce la Neue Burg am găsit un magazinel încântător - Petit Point. Ce vinde - se vede mai jos. 




Chiar alături - un mic, foarte mic Bistro să spunem - Hoburg Stuberl.




Pentru că ni se făcuse cam fomică - am luat loc ...




... şi am păpat fiecare repejor câte o Gulaschsuppe, fierbinte, picantă, aromată. Eu cu repetir după episodul Cafe Belaria, pentru dumnealui dragoste la prima degustare. :-)


Şi-apoi back to plimbăreală şi cutreiereală! Prin Burgarten - vechea Grădină Imperială ...


Burgarten - Grădină Imperială
Burgarten - Grădină Imperială






... unde nu puteam rata statuia lui Mozart - un simbol al Vienei ...



Burgarten - Statuia lui Mozart
Burgarten - Statuia lui Mozart
... dar şi în Volksgarten - Grădina Publică ...



Volksgarten - Grădina Publică
Volksgarten - Grădina Publică
... plus o plimbărică pe Ring-ul vienez. Fermecătorul Ringstrasee ... Aici amatorii de plimbare cu bicicleta pot să o închirieze foarte simplu şi convenbil, având - bien sur - şi piste dedicate, suficient de încăpătoare şi de către toată lumea respectate. Foarte multă lume se plimbă aici cu bicicleta. Pentru că de plimbare e vorba şi nu de o cursă cu obstacole ... :-) Cei care vor să aibă o mai comodă şi cuprinzătoare imagine a Ringului vienez - au la dispoziţie Ring Tram-ul. Un tramvai gălbior care-i va purta de-alungul faimosului bulevard prin faţa Operei vieneze, a Parlamentului, Palatului Imperial, celebrei clădiri a primăriei ... and so on ...



Ringstrasse
Ringstrasse
La capătul dinspre Parlament - ce să vezi! Papa bun! Am bifat încă una din specialităţile lor culinare: cârnăciori. Frankfurter, Debreziner, Bratwurst ... 


Frankfurter, Debreziner, Bratwurst

Exact nu mai stiu ce-am cerut. Bratwurst trebuie sa fi fost. Spre surprinderea si nu tocmai incantarea mea mi-a fost servit cu mult curry, ketchup si ceapa alba ... Mmm - carnaciorul a fost bun, dar as fi lasat cu mult drag ceapa de-o parte. Ceea ce am si facut! :-)
 


Bratwurst




Episodul 4 ...

Din secţiunea Travel and Eat
Viena - Episodul 1
Viena - Episodul 2


2 comentarii:

  1. Foarte frumos tot ce am vazut pana acum, mi-ai facut pofta de Viena!
    Multumesc de reportaj, astept in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasa Viena! Eu m-am indragostit de orasul asta. Te asteapta un premiu la mine pe blog. ;)

    RăspundețiȘtergere