25 noiembrie 2016

Ciorba radauteana

Week-end-ul tracut m-am simtit curajoasa si m-am pus pe gatit aceasta ciorba pe care n-am mai facut-o niciodata pana acum. Nu stiu de unde pana unde eram eu convinsa ca trebuie sa aplic niste formule complicate ca sa o scot la capat. Cand de fapt e una din cele mai usoare ciorbe ever ...
 



Prima si singura data am mancat ciorba radauteana de la restaurantul La mama si e super super super buna. Dupa parerea mea ar putea sa fie un picut mai ieftini, dar ce-i al lor e al lor: mancarea romaneasca le iese intr-un mare fel.

Buuun. De la inceput trebuie sa spun ca a fost o ciorba doi in unu. :-) Am avut un pui de tara si-am zis sa fiu creativa domle si sa fac chestii, nu gluma si asa se face ca ciorba radauteana am facut doar cateva portii, restul transformandu-se intr-o ciorba taraneasca de pui. Pulpele au mers la un pilaf.
 

Am fiert:

  • un pui de 1 kg jumatate cu the usual legume
  • niste morcovi mai degraba mici (in numar de vreo patru)
  • o bucata de pastarnac
  • si una de radacina de patrunjel
  • o jumatate de telina micuta
  • o jumatate de ardei gras
 
Evident exista o ordine - nu facem lucrurile alandala. :-)
 
Intai am pus la fiert puiul, si dupa ce a fost aproape gata, toata spuma culeasa, oala schimbata si  zeama strecurata frumos, am adaugat si legumele. 
 
Separat am calit putintica ceapa, am tocat patratele niste legume fierte, am taiat o parte din pieptul de pui fasiute (sa duca cu gandul la vestita ciorba de burta) si le-am pus pe toate, impreuna cu aproape 2 litre din supica fiarta mai devreme.
 
Am pus boabe de piper, mai multicele ca de obicei. Am sarat.
 
Am dres cu smantana grasa batuta cu un galbenus de ou (nu foarte multa pentru ca am vrut sa fie mai usoara). Am pus niste verdeata, otet dupa gust (atentie cu otetul - stiti regula: daca e prea putin mai adaugi, daca pui prea mult nu mai poti lua inapoi) si un catel de usturoi, miiiic, cel mai mic pe care l-am gasit, tocat marunt marunt marunt.
 
Eu as descrie ciorbica asta drept mai usoara si cu un gust mai delicat decat ciorba de burta dar pastrand din savoarea ei.
 
Cum se drege ciorbica cu smantana am mai povestit aici. Nu e nicio filosofie - trebuie doar rabdare.
 
Pam pam!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu