20 noiembrie 2016

Make your kitchen a happy place!

Bucatareala should be fun, chicks! Luati deci o mostra de intelepciune de pe strada mea. :-)


Pana sa-mi vina mintea la cap, m-am zbuciumat serios sa gasesc echilibrul perfect din zicerea: daca-i musai cu placere! Ca vorba aia, de mancare tre' sa facem in fiecare zi - daca n-am castigat la loto - asa ca hai sa fie un pic mai simplu si mai fun daca se poate ...

Am invatat sa nu mai indes in bucatarie mormane de ustensile useless. Mi-a luat ceva pana m-am decis sa-mi scot modesta bucatarie de sub teroarea teancurilor de maruntisuri pe care le cumparasem pe vremea cand imi imaginam ca o sa scot samburi de cirese in fiecare zi si o sa fac inghetata macar saptamanal ... De fapt folosesc toate astea o data la eclipsa. Asa ca m-am despartit de ele, fara regrete! Am doar strictul necesar si jur ca merge treaba ca pe roate!

Tin tacamurile si ustensilele pe care le folosesc cel mai des la indemana, nu ascunse bine intr-un sertar sau dulap. 2 seturi de tacamuri, lingurile de lemn, cutitul economic, spumiera, toate stau frumusel, pe blat, intr-un ghiveci de la Ikea. Hai, nu va uitati asa, ca e super dragut! Looks great si am tot ce-mi trebuie mereu la indemana, fix pe masa. 

Am mereu la indemana un stoc de alimente de baza. Condimente uscate de toate felurile. Fasolica, linte, naut la conserva (cu continut redus de sare, ar fi minunat) si tot la conserva, rosii intregi. Macar un borcanel mic de bulion de rosii. Vreo cateva feluri de paste. In congelator toate felurile de legume congelate (fasole verde, mazare, spanac, broccoli) dar si ierburi aromatice pe care le-am cumparat fresh si le-am congelat. Si musai morcovi si ardei grasi rosii tocati marunt. Ceapa uscata nu dispare niciodata din cosulet. Se cheama ca atunci cand am idei, am si cu ce! :-)


Inainte sa ma apuc de gatit propriu zis, intotdeauna scot toate oalele, tigaile, cutitele, ustensilele si toate ingredientele necesare pe masa, la indemana. In felul asta, daca am uitat un ingredient (oh yess) stiu de la bun inceput si nu ma vad obligata sa improvizez. Plus ca lucrurile merg mai repede daca nu mai fac balet intre camara, rafturi, frigider, dulapuri, etc.

Inainte sa dau drumul la aragaz toate ingredientele sunt cantarite, curatate, spalate, tocate plus toate cojile si resturile aruncate frumos la gunoi. Tot ce am folosit in aceasta etapa e spalat si pus la loc. Masa curata. Iar from now on gatitul e o placere, I tell you.

I clean as I go. Curat tot ce nu mai folosesc in timp ce gatesc si pun totul la loc. Daca ma aglomerez, iau oala de pe foc cateva secunde si termin de spalat. Dau orice numai numai sa nu ma inconjor de vase nespalate, sa nu raman fara spatiu, sa nu incep sa simt ca fierb eu la foc mic in locul taieteilor.


Oricat de tentata as fi sa o sterg rapid din bucatarie si sa las doua trei farfurii in chiuveta - mi-am pus in cap sa never ever do it. Las intotdeauna bucataria in stare impecabila, ready to go! Vasele spalate si puse la loc, masa stearsa, painea la locul ei, totul in ordine.

Pun de-o atmosfera draguta meaning ca imi fac o cafea buna, am niste fructe de rontait la indemana, sau un pahar cu vin. Daca as avea si niste muzica ar fi aproape vis dar pentru asta trebuie niste logistica :-) Si mi-am tras si niste beculete a la Nigella in bucatarie, da?

Si chiar daca faianta nu e noua si nu am ultimul racnet de aragaz, am grija sa fie pe acolo doua trei lucrusoare vesele si dragute. Si multa lumina si soare. Si e tot ce-mi trebuie, da? Asta cu schimbatul faiantei pentru mine e pe locul 6, 7 sau mai incolo. Acum I want to travel and see the world so I need all the money I can get. Faianta la pensie!

I have a happy kitchen!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu