17 noiembrie 2016

Travel & Eat - Nicosia

When it comes to travel, unul din capitolele la care abia astept sa ajung, este mancarea traditionala a locului. Iubesc sa citesc despre deliciile locale, sa ma documentez si sa stabilesc ce-mi doresc sa incerc odata ajunsa la destinatie. Si din punctul asta de vedere, Ciprul este undeva sus de tot in topul mancacioasei aici de fata. Azi imi face placere sa-mi amintesc de tripul nostru de o zi la Nicosia, unde am mancat - nu ne-am jucat = o papa bunaaaaaa buna buna!
 

In capitala ne-am aflat pentru cateva ore si foamea ne-a razbit cand ne aflam in partea turca a Nicosiei, mai exact la Büyük Han - cel mai mare caravanserai de pe insula. Considerata a fi una din cele mai frumoase cladiri din Cipru, odinioara adapostea calatorii osteniti de drumuri, acum e un veritabil centru al artelor. Gasesti aici multe galerii, expozitii, manufactura,  magazine de suveniruri ... Merita sa-ti rezervi timp sa explorezi pe indelete. 


In curtea interioara cateva restaurante si la unul dintre ele ne-am oprit si noi: Serdihan Restaurant. Mr. B. a optat pentru Kleftiko - faimosul dish de miel, copt la foc mic, cateva ore. Insosit de un cartof copt si orez (o minunatie, I tell you) plus o salatica, plus lipie traditionala, plus un iaurt bun, cum n-am mai mancat niciodata ...

 
Eu mi-am luat chiftele, pai se poate? My middle name is chifteluta! :-) Portiile, dupa cum se vede, sunt mari, dar spre suprinderea mea - am dovedit. N-as putea sa spun nici acum cum de am terminat toata mancarica asta. Totul proaspat, gatit la perfectie ...

 
Evident n-am ratat nici cafeluta traditionala, facuta la nisip. Foarte aromata si cu acea spuma deasupra, fara de care se pare ca nu se cheama cafea adevarata. I am a black coffee girl iar de data asta cafeluta era usor dulce. Dar a fost superba ... Un loc foarte placut, unde te simti foarte bine - oameni amabili, iti explica cu placer meniul, fac sugestii inspirate.

 
Si dupa atata papa bun, parca nu mergea sa nu inchei si cu o inghetata de lapte de la Mardo.

Pam! Pam!
 
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu