13 noiembrie 2016

Varză calită

Eu si colegul :) suntem mari amatori de vegetale. Si de papa fara complicatii. Mari amatori insemnand ca - nu doar ca nu facem mofturi - dar ne declaram multumiti daca pe masa rasare doar o mareata si extra simpla, varza calita. If its fresh, its healthy, its yummy - who needs more. Varza calita it is!
 


 
De fapt s-au intamplat niste muraturi prin ograda subsemnatei (cool girls know how to make pickles, right?), mi-au ramas vreo trei sferturi dintre-o varzuca si am zis sa nu ajungem iar la faza in care imi iau cearta ca aruncam mancare. Asa ca am trecut la fapte. 

 
Ingrediente, mai :-)
  • o varza mica (a se citi trei sferturi de varza mica)
  • o jumatate de ceapa rosie (ar fi fost o ceapa alba daca nu as fi jurat ca am cumparat una aseara dar s-a demonstrat ca de fapt visez cu ochii deschisi)
  • o jumatate de morcov mic
  • un sfert de ardei rosu
  • un sfert de gogosar
  • foarte putina slaninuta afumata (nu stiu sa spun cata - sa zicem jumatate de pachet de guma) taiata bucatele mici mici
  • ulei
  • sare, piper
  • boia dulce
  • boia iute
  • paprika afumata
  • cimbru
  • o bucatica mica de foaie de dafin
  • mustar dulce (jur ca exista o explicatie pentru treaba asta! - Read on)
  • bulion
How its done

Reteta originala nu cuprinde toata nesfarsita lista de sus, dar asa imi place mie sa ma complic! Daca ati mai umblat cat de cat prin bucatarie, toata tarasenia e mai mult decat previzibila, right?
 


Se prajeste putintel slaninuta. Apoi se adauga in tigaie toate legumele tocate extrafin. Extrafin pentru ca ideea cu toate legumele astea aditionale e sa completeze putin aroma si nu sa dea omul peste, lets say, o bucata de morcov si sa se intrebe in ce conditii a ajuns aici, in traditionala reteta unde era practic interzis sa se prezinte. Se toaca varza cat de fin aveti rabdare. Si vreau sa se retina ca eu toc tot tot tot - nervuri mari si mici, tot. Ramane doar un cotoras pricajit. Pun si varza in tigaie - si pun din cand in cand cate putina apa. In niciun caz sa acopere - ci cat sa se gateasca frumos. Amestec cu grija din cand in cand.
 
Cand e aproape gata pregatesc un amestec din:
  • doua linguri zdravene de bullion
  • cateva linguri de apa
  • sare, piper
  • un pic de boia dulce
  • un si mai pic de boia iute
  • niste paprika afumata - putina pentru ca are un gust intens si daca e prea multa, chestiunea devine amara
  • o bucatica mica mica mica dintr-o foaie de dafin
  • mai putin de jumatate de lingurita mica de mustar dulce (my favourite - Mustarul classic de la Mega, dar asta e alta poveste). In orice caz sa nu fie mustar iute.
 De unde pana unde mustar in varza calita? Well, am spionat pe lista de ingrediente a unui plic cu condimente pentru varza calita si spre mirarea mea am dat cu ochii de mustar. Am zis - or sti oamenii astia ce vorbesc! Hai si eu! Am incercat - si jur ca varza nu are gust de mustar, in niciun caz, dar eu simt ca e ceva deosebit. Dar deosebit in bine, dupa gusturile mele.
 
Mut varza intr-o oala pentru cuptor. Torn amestecul de bullion deasupra, amestec. Daca pare ca nu are zeama deloc, mai pun o lingura doua de apa. Daca pare sa nu aiba ulei destul mai pun un piculet. Nu cred ca a scapat nimanui legea care spune ca varza trebuie sa aiba un strop mai mult ulei! Pun niste cimbru uscat deasupra si la cuptor! Nu uit de ea, dar nici nu-mi bat capul. Ma ocup linistita de alte prostii si cand s-a rumenit putin pe deasupra - e gata!
 


Cu niste painica proaspata si un ardei iute serios - uaaau! Cui ii trebuie mai mult!

Hai bine, pa! :-)
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu